BLONDINBELLA

De här texten är från ett inlägg ur Blondinbellas - Isabella Löwengrips - blogg, som verkligen berörde mig:

"Jag började gråta igår mitt under en intervju,när vi pratade om en ämne som ligger mig nära. Jag var inte beredd på att mitt under Lets Dance att börja prata om vikthets, anorexia och ge svar på tal av de Carolina Gynning och Katrin kallade mig igår; "En hycklare" "Lillgammal skitgris som ska ta och koppla av några kilo" I förrgår skrev jag ett inlägg om hur jag ogillade att kända personligheter som Gynning och Katrin Zytomierska normaliserade vikthets och svält i sina bloggar. Gynning som ger Skinny Tips i bloggen, skriver om att man alltid ska dela måltider tillsammans på fullaste allvar.

Att jag blir påhoppad av dessa kvinnor spelar mig ingen roll men jag har svårt att förstå varför dom väljer att driva en debatt där dom framstås som att vara positiva till en dödlig sjukdom. Gynning  och Zytomierska försöker romantisera sitt bantande och självsvält som om det skulle vara ett intresse, när det troligen vilar ett extremt självdestruktivt beteende och ångest bakom. Båda kvinnorna säger att "de aldrig har träffat en person som inte vill vara smal och inte får ångest över vad dom äter". Och jag tycker att dom har otroligt fel, alla strävar inte efter att vara smala och alla får inte ångest. Jag strävar efter att leva ett hälsosamt liv och där räknas inte ett matintag på minusnivå varje dag, eller ha dåligt samvete för att äta mig mätt. Det är inte okej!

Carolina Gynning och Katrin Zytomierska får leva sina liv hur dom vill, det som gör mig oerhört ledsen och arg är när dom låter unga människor som lätt påverkas, få ta del av deras hjärnspöken. Jag är trött på att dom hävdar att dom inte är några förebilder, för hur man än vänder och vrider på det kommer folk se upp till dom. Och att dom går på så hårt mot mig chockar mig. Men det är klart, är man så självdestruktiv mot sig själv är självkänslan låg och då tar man åt sig vad alla säger om en. Att min kropp har ändrats är inte så konstigt eftersom jag är 18 år gammal. Och det går inte att jämföra en tandblekning med självsvält  Jag dessutom medverkar i ett program där vi dansar oss fem timmar per dag. Men ska jag behöva gå upp 20 kilo för att visa dom att man kan vara framgångsrik och nöjd med sig själv utan att vara size 0, ja då gör jag det utan tvekan."

Blondinbella är en förebild för mig, utan tvekan, andra får tycka vad dom vill - men enligt mig så förtjänar hon verkligen att driva sveriges mest besökta blogg.

Love ya all! / J.


Go bella!

Kommentarer
Postat av: stefanie

Hej!

Jag har en tävling på min blogg

vinn ett presentkort på H&M laddat med 500kr

checka in bloggen och var med och tävla!

/ www.stefhunny.blogg.se <3

2009-01-17 @ 19:35:13
URL: http://stefhunny.blogg.se/
Postat av: Bea

Vilken fin blogg du har :)

2009-01-18 @ 00:26:25
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: LISE - egendesignade kläder till försäljning

trevlig dag!





kram.

2009-01-18 @ 10:48:05
URL: http://liseesters.blogg.se/
Postat av: Marisel Artistry

Du kanske vill fixa dina naglar , håret eller kanske makeup ?

Då är denna blogg den bästa !

En underbar tjej som bara är för bra

Kolla gärna in bloggen och kommentera

Ta hand om dig

2009-01-18 @ 11:44:07
URL: http://mariselartistry.blogg.se/
Postat av: H

hon har verkligen rätt!

älskar dej josefine <3

2009-01-18 @ 11:59:52
Postat av: Andreas

Jag håller verkligen med dig om det, hon är värd det :)



Ha en underbar söndag!

2009-01-18 @ 12:47:42
URL: http://andreasarzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0